اب شیرین کن خانگی

آب شیرین کن

اب شیرین کن خانگی

آب شیرین کن

  • ۰
  • ۰

دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب چیست؟

در حالت کلی تصفیه آب به سیستم‌ها و یا فرآیندهایی اطلاق می‌گردد که برای جداسازی ذرات و یا آلودگی‌ها از آب به کار گرفته می‌شوند. حتی سیستم‌هایی که به طور کامل آب را تصفیه نمی‌کنند نیز ممکن است مصداق این واژه باشند. در واقع به هر فرآیندی که هر مقدار ذرات معلق، گردوغبار، باکتری و یا کلر موجود در آب را حذف نماید نیز تصفیه کننده آب گفته می‌شود. به عبارتی هر سیستمی که شامل فیلتری از هر نوعی باشد، یک دستگاه تصفیه آب است. واژه تصفیه آب می‌تواند سیستم‌های کوچک مانند تصفیه آب خانگی تا ابعاد بزرگتر مانند دستگاه تصفیه آب صنعتی و حتی تصفیه خانه‌های آب شهری را در بر گیرد.

اجزای تشکیل دهنده دستگاه تصفیه آب چیست؟

اجزای تشکیل دهنده یک دستگاه تصفیه آب می‌تواند شامل فیلتر کربن اکتیو، لامپ فرابنفش (UV)، اسمز معکوس، واحد تقطیر یا هر فرآیند جداسازی دیگری باشد. گوناگونی فیلترهای تصفیه آب بسیار زیاد است و در هنگام خرید آن‌ها باید به کیفیت آب خود توجه داشته باشید. برای مثال اگر منبع آب قابل آشامیدن نباشد، بایستی از فیلترهایی استفاده شود تا باکتری‌های مضر، مواد معدنی و آلودگی‌های آب را از بین ببرند.

در گام اول نیاز است با استفاده از آزمایش مواد موجود در آب شما تشخیص داده شود که این امکان را می‌دهد که مراحل تصفیه آب برای رسیدن به آب مناسب شرب طراحی شوند. در گام بعدی هزینه‌های عملیاتی ساخت و نصب این سیستم، با توجه به میزان مصرف شما، مشخص می‌شود. در حال حاضر با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته، استفاده از سیستم‌های تصفیه آب نسبت به یک دهه پیش، بسیار مقرون به صرفه شده است.

نگهداری از دستگاه تصفیه آب چگونه است؟

خرید یک دستگاه تصفیه آب خانگی به تنهایی کافی نیست و جهت حداکثر کردن کارایی این دستگاه‌ها باید به شرایط نگهداری آن‌ها نیز توجه شود. برای این منظور بایستی در بازه‌های زمانی از پیش تعیین شده اقدام به تعویض فیلترهای دستگاه نمود. بهتر است این کار توسط متخصصین این حوزه صورت گیرد. در صورتی که آب ورودی شما از سختی بالایی برخوردار باشد، زمان تعویض در بازه‌های کمتر از حد معمول توسط متخصصین تصفیه آب اعلام می‌شود.

زمان تعویض ممبران ها

1- فیلتر شماره اول 100% الیاف طبیعی بین 2 الی 6 ماه یا هر زمانی که رنگ آن از سفید به نارنجی یا قهوه ای تغییر رنگ داد؛البته پیشنهاد ما این است تا نارنجی شدن این ممبران صبر نکنید چون باعث آسیب ممبران های بعدی می شود.

  1. فیلتر شماره دوم و سوم بین 6 تا 8 ماه باید تعویض گردد.
  2. فیلتر مرحله چهارم و مرحله ششم مینرال و پست کربن بین 12 الی 18 ماه بستگی به مقدار مصرف باید تعویض گردد.
  3. فیلتر شماره هفتم آلکالاین بین 2 الی 3 سال باید تعویض گردد.
  4. فیلتر یا لامپ یو وی مرحله 8 هرزمان بسوزد باید تعویض گردد.

قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی بستگی به نوع چیدمان دستگاه متغیر است یک تصفیه آب صنعتی می تواند به صورت دستی کار کند یا تمام اتوماتیک CIP دار باشد . منظور از تصفیه آب این است که برای برخی از تولیدات آب بدون املاح نیاز است یا برای تاسیسات کارخانه جات آب بدون املاح نیاز است که نمک به مورر زمان تاسیسات را ازبین نبرد.

طراحی و ساخت انواع دستگاه تصفیه آۤب صنعتی برای تصفیه آب چاه برای تولید و بسته بندی آب شرب و طراحی و ساخت انواع دستگاه بطری شور دستگاه پرکن دستگاه درب بند و دستگاه شیرینگ پک برای تولید آب آشامیدن استاندارد

در حال حاضر سیستم اسمز معکوس جایگزین تصفیه آب های دیگر شده این روش قابل اجرا و مطمعن تر از برخی روش های دیگر است و عمر اسمز مکعوس تضمین شده می باشد تصفیه آب دریا و تامین آب شرب از آب دریا بهترین راه حل کمبود آب در شهر های ساحلی نزدیک دریا است .

راهنمایی جهت خرید "دستگاه تصفیه آب" مناسب

برای خرید یک دستگاه تصفیه آب مناسب ابتدا لازم است که نیاز خود را مشخص کنید، در مورد اینکه، آب تصفیه شده با چه درجه کیفیتی نیاز دارید. به این ترتیب راحت تر می توانید دستگاه تصفیه آب مناسب نیاز خود را انتخاب کنید. به طور کلی دستگاه های تصفیه آب به دو دسته تقسیم می شوند.

دسته اول: دستگاه های تصفیه آب بدون پمپ و مخزن

دسته دوم: دستگاه های تصفیه آب RO یا اسمز معکوس

دستگاه های تصفیه آبی که برقی نیستند و در آنها از پمپ و مخزن استفاده نشده ممکن است از 1 تا 10 مرحله فیلتر (بدون محدودیت تعداد فیلتر) در آنها استفاده شده باشد. آب خروجی این دستگاه ها دارای کیفیت مناسبی می باشد ولی این نکته را در نظر داشته باشید که این سیستم ها سختی گیر نیستند و در واقع برای کسانی که پایین آمدن سختی آب برای آنها اهمیت دارد مناسب نیستند. مشکلاتی مثل رسوب شیر آلات و یا کتری و سماور و یا حذف نیترات و این نظیر آلودگی ها با این دستگاه ها بر طرف نمی شود.

دستگاه های تصفیه آب RO یا اسمز معکوس که از بهترین روش های تصفیه آب در آن استفاده شده و از بالاترین درجه کیفت از نظر بهداشت و سلامت آب بهره می برند. این دستگاه ها به واسطه فیلتر ممبران که در مرحله چهارم شان بکار رفته می توانند سختی آب را به طور کامل از بین ببرند و نیترات، نیتریت، آرسنیک و خیلی از موادی که برای سلامت ما زیان بار هستند و حتی با جوشاندن آب هم قابل جداسازی نیستند را حذف کنند.

شاید انتخاب و خرید بهترین مارک دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران، از میان انواع دستگاه تصفیه آب تایوانی، ایرانی و کاری مشکل باشد و شما عزیزان را کمی سردرگم کند، با این حال امروز قصد داریم تا شما را از خصوصیات بهترین برند دستگاه تصفیه آب خانگی و انواع تصفیه آب آگاه نماییم تا بهترین انتخاب را برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی داشته باشید.

طبق تحقیقات سازمان بهداشت آمریکا FDA و سازمان بهداشت بین المللی NSF، کسانی که در طول عمر خود از آب آشامیدنی سالم استفاده می کنند، سلامت بیشتری نسبت به دیگر افراد دارند و همچنین طول عمر این افراد نیز افزایش میابد.

  • ۹۹/۰۲/۱۳
  • اب شیرین کن خانگی

نظرات (۱)

عالی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی