اب شیرین کن خانگی

آب شیرین کن

اب شیرین کن خانگی

آب شیرین کن

  • ۰
  • ۰

آب شیرین کن

مفهوم "بازیافت" در دستگاه آب شیرین کن به معنای نسبت دبی آب تصفیه شده خروجی به دبی آب ورودی بخش اسمز معکوس است. معمولاً بازیافت آب شیرین کن ها در بازه بین 50% تا 85% بوده و عمده آب شیرین کن ها با فرض بازیافت 75% طراحی می شوند. لازم به ذکر است که بازیافت هر ممبران مارپیچی حدوداً بین 10% تا 15% می باشد.

بازیافت 75% به این معناست که به ازای هر 100 متر مکعب در شبانه روز آب وروی به آب شیرین کن حدود 75 متر مکعب در شبانه روز تصفیه شده و 25 متر مکعب در شبانه روز بصورت پساب از سیستم خارج می شود.  

 

مقدار بازیافت در دستگاه آب شیرین کن اسمر معکوس (RO) مقداری مشخص و از ویژگی های ممبران نیست. بلکه این طراح دستگاه آب شیرین کن است که می بایست با توجه به انتخاب بین کاهش مقدار دبی آب پساب از یک طرف و کاهش کیفیت آب تصفیه شده خروجی از طرف دیگر، مقدار بازیافت را تعیین نموده و نسبت به طراحی آب شیرین کن اقدام نماید.

مقدار بازیافت دستگاه در حین کارکرد آب شیرین کن صنعتی توسط شیر کنترلی قرار گرفته روی خط پساب دستگاه قابل تنظیم است (شکل شماره 2). کم کردن جریان پساب توسط این شیر باعث ایجاد فشار روی بخش آب ورودی و پساب ممبران شده و به تبع آن میزان آب تصفیه شده و بازیافت دستگاه افزایش پیدا می کند

  • ۹۹/۰۱/۲۷
  • اب شیرین کن خانگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی